i Sök

Om Hemsidan

Senaste inlägg 2009-03-04, 11:01 av Robert. 1 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2009-03-04, 10:36 1065

gorkro är inte online. Senast aktiv: 2012-01-19, 9:53gorkro

OSK Member

Om Hemsidan

Kära ledare inom OSK!

Först ett hurra för alla utökade aktiviteter och nyheter inom OSK och för att man får vara med i en så aktiv och intressant klubb.

Dock, hemsidan ger mig ständiga bekymmer. I början efter omläggningen så hurrade man också för detta initiativ och det hela såg lovande ut. Men... det är så många problem när man är inloggad. Idag anmälde jag mig till ett klubbmöte och skulle då skriva ut sidan där min anmälan står, men allt jag får ut på skrivaren är två tomma pappersark!!! Samma sak om jag tar upp alla mina anmälningar, inte heller de går att skriva ut. Hur ska man då komma ihåg mötena? Ja, som tur är har man ännu papper och penna.

Men, när man då tar upp listan över alla sina anmälningar så kommer alla historiska data också med. Varför raderas inte anmälningar till gamla möten?? Eller i varje fall läggs i ett arkiv!!!

Ja, det är många problem med hemsidan och jag måste lufta några av bekymren och hoppas att det blir snabbare kommunikation mellan utvecklare och prövade användare.

Tack,

Göran

•  2009-03-04, 11:01 1067Svara till1065

Robert är inte online. Senast aktiv: 2010-06-08, 9:06Robert

Oceanseglardagarna OSK Member

Sv: Om Hemsidan

Hej Göran,

Vi vet att hemsidan inte riktigt hänger ihop just nu. Detta beror till stor del på att under hela 2008 så låg allt webbarbete nere, och osk.org stod utan ansvarig webbmaster (gick på autopilot). Endas Evenemang och medlemmarnas betalningsinformation med profiler uppdaterades genom Gabrielles förtjänst tillsammans med Christer (ordförande) som hjälpte till med inloggningsproblem. 

Men för att lägga lite ljust skimmer så pågår nu mycket aktivitet bakom kulisera kring webben. Vi har utbildat oss inom styrelsen, satt ansvarsområden och börjar arbeta efter vårt nya tänk kring intressegrupper, ansvarsområden och med webben som arbetsredskap. Detta innebär att vi nu börjar samla in information kring vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra, vi prioriterar och bygger upp vår kompetens hur vi skall hantera webbfrågan både internt och för medlemmar. Det är mycket energi som läggs just nu på att få till webben och webbgruppen så att vi kommer i klass med allt annat som OSK gör.

Dock är vi beroende av denna typ av synpunkter. Vi tar till oss informationen kring "Mina Evenemang" och lägger den till vår förbättringslista.  Vi har 2 saker som pågår just nu och det är en systemuppgradering för att hantera vår båtinformation samt positionsrapporter.  Detta är ett steg i att förbättra vår matrikelhantering och göra det möjligt att söka på bl.a. båt typ, motor  typ, rigg typ eller något annat som ingår i medlemsprofilen, båt profilen eller positionapport profilen . (Det gör även webben mindre komplex för oss då vi fortfarande förlitar oss på vår gamla Access/ASP lösning från -98.)

Dvs. Vi VILL HA denna typ av synpunkter och förbättringsförslag, men tänk på att vi arbetar på vår firitid Smile

Vi räknar med att vi börjar fungera effektivt under hösten. Nu under våren är vi fokuserade på avseglare i första hand och få till problem som gör det svårt för uteseglarna.  Evenemangslistan ligger på ett parallellt spår. (och naturligt vis akuta problem.)

så nu finns det fokusoch energi.. Smile

So Long, and Thanks for All the Fish
Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems