i Sök

Venezuela säkerhet i nuläget?

Senaste inlägg 2009-06-10, 18:30 av syfrida. 4 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2009-04-30, 21:39 1172

pelsve är inte online. Senast aktiv: 2012-01-25, 19:20pelsve

Venezuela säkerhet i nuläget?

Befinner oss nu på Barbados 090430 men har tänkt att segla söderut snarast med tanke på orkansäsongen. Undrar om någon har pejl på läget kring öarna (isla margarita,tortuga,los roques)?

Träffat seglare som var där förra säsongen och hade det jättebra.

Mvh. per & sandra  S/Y ARCTIC  email: pkjsve@yahoo.se     www.sneseglarna.se

per svensson & alessandra visieri
  •  2009-05-01, 15:38 1174Svara till1172

Robert är inte online. Senast aktiv: 2010-06-08, 9:06Robert

Oceanseglardagarna OSK Member

Sv: Venezuela säkerhet i nuläget?

Kanske är jag lite jävig här då mina tre kottar och fru har Venezuelanskt medborgarskap och ett par ihärdiga svärföräldrar som ligger på hårt för att vi skall flytta till ett mer barnanpassat land närmare Mormor och Morfar......

Men vad gäller los roques och Margarita så är det svårt att se att ni skulle råka ut för något där. Los roques har inte mycket till kriminalitet att försörja och Margarita tjänar mer på turismen. In mot fastlanded närmare Caracas är det väl kanske lite högre risk, men man skall vara medveten med att uppfattningen lokalt är att har man inte råd med en flygbiljett utan måste luffa runt i en båt (även om vi ser det som en lyxig segelskuta) så finns där inte mycket mer i den att hämta än kex och annan nödproviant.

Jag ger inga garantier, men tycker inte att det är så stor riskt just där.

So Long, and Thanks for All the Fish
    Taggad med:
  •  2009-05-02, 19:36 1175Svara till1174

pelsve är inte online. Senast aktiv: 2012-01-25, 19:20pelsve

Tack for inlagget  ,gott att hora positiva vibbar! Nu ar vi ett steg narmare att styra kosan dit. Hare gott per S/Y ARCTIC

per svensson & alessandra visieri
  •  2009-05-04, 13:41 1180Svara till1175

sip123 är inte online. Senast aktiv: 2012-02-03, 14:29sip123

OSK Member

Hej och lycka till !

Ta en titt på  www.noonsite.com . Där hittar man för det mesta rätt uppdaterad information om piratläget. Nära Puerto La Cruz skedde i november ett rätt otäckt fall. Annars är väl stora delar av kusten rätt lugn.

Carl-Håkan

•  2009-06-10, 18:30 1255Svara till1172

syfrida är inte online. Senast aktiv: 2010-10-04, 20:09syfrida

OSK Member

Hejsan

Jag och min fru ombord på SY Fridamoon har under flera år seglat omkring i och omkring Venezuela. Vi har bara goda erfareheter.

Vi har mer eller mindre fastnat i Golfo Carriaco och den lilla marinan/varvet Medregal där vi nu har båten upptagen eftersom vi har

rest hem under sommaren.Vi kan verkligen rekommendera denna plats som är mycket lugn och säker samt trivsam.Det är dessutom

det absolut billigaste varvet i Caribien att ta upp och förvara sin båt på.Vi är nu fyra svenska båtar som ligger här och alla är väldigt

nöjda.

Bästa seglarhälsningar

Christer Isaksson

SY Fridamoon

Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems