i Sök

Plotter-prefernser?!

Senaste inlägg 2009-07-23, 16:15 av vagabond. 1 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2009-07-09, 12:38 1286

Adastra är inte online. Senast aktiv: 2011-11-30, 16:04Adastra

OSK Member

Plotter-prefernser?!

Har precis pratat med en långseglare på telefon som sa att alla långseglare han kände använde Raymarin för att de hade bättre noggrannhet, var mindre åsk-känsliga mm. Inget annat dög. Är nu lite tveksam till hans information då han försökte sälja kort just till en Raymarine till mig.

Vi har beslutat oss för att vi vill ha en plotter och inte bara en PC och att vi vill ha Naivionics kort i den. De har nämligen väldigt generöst tilltagna områden jmf andra.

Hur är det nu med prefernserna för plottrar för dig som långseglare? Och vad är det som gör att du föredrar just den.

Funderar just nu mest på Lowrance då Raymarine inte har någon modell i den storlek vi vll ha (kring 10 tum)

www.linjett37.blogspot.com
    Taggad med:
  •  2009-07-23, 16:15 1299Svara till1286

vagabond är inte online. Senast aktiv: 28 jan, 2012, 19:38vagabond

Avseglare_2009 OSK Member

Sv: Plotter-prefernser?!

Hej,

jag har en Raymarine C80 sedan några år och är mycket nöjd.Jag har visserligen ingen erfarenhet av andra fabrikat, men den var enkel att installera och är enkel att förstå sig på, mycket intuitiv dialog. Att jag valde just Raymarine är för att jag har andra instrument från dom och ville att dom skulle samverka.
    Egentligen föredrar jag en PC med SeaClear, men då får jag ju inte med radarn på skärmen, och ska man ut på långresa är det inte helt lätt att hitta BSB/KAP-sjökort (utom i USA där dom är gratis).
    Se också mitt inlägg på "Ray Marine nya plotterserie "Wide" - Varning"

Hälsningar
    Bengt

Segla och hav det sjönare!
Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems