Hej Micke, jag har följande synpunkter på styrelsens stadgeförslg, § 1 Kostnaden går inte att överblicka vad gäller
tidning och Webbplats, de tar 2 år att ändra, beslut på varje årsmöte.§ 2 Ordförande skall ALLTID vidimera räkningar
och andra kostnader. §6 Styr.skall bestå av 5.7.9 udda tal, enl förslag får ordf för stor makt, vid 7 ledamöter skall 5 vara
närvarande för beslut enl. § 12, 15. om 6 ledamöter väljs så skall alla vara närvarande vid besluten § 12 ordförande skall
inte ha utslagsröst, lottning dög i sveriges riksdag 1973 då vi hade 350 riksdagsmän. §15 Det är årsmötet som skall ute-
sluta medlemmar, eventuellt att vi tillsatt en kommite på tre personer utaför styrelsen för att utreda. §9 Vid årsmötaet bör
väljas förutom ordf .sekreterare och kassör då nominering av dessa kan ske på åtsmötet från medlemmarna i övrigt
förordar jag mim motion från 2007 som inte går att skriva ut då den lagts in så klantigt särskilt pargrafen om val av
styr mm.mm. Då styrelsens förslag är så undermåligt, måste årsmötet återremittera förslaget för bearbetning av ett
proffs på området, eller ta till sig riksidrottsförbundets stadgar i tillämpliga delar. Då beslut inte kan fattas om att fastställa
stadgarna förrän den 6 jan 2010 så kan allt vänta i 1 år då det går att slippa ha extra årsmöte den 6 jan med lite bättere
planering från styrelsen. Undertecknad yrkar på avslag till styrelsen förslag av ovannämda skäl samt förordar mitt
förslag som är demokratiskt. Hälsningar Bengt Berggren Brilliant Medlem sen 1991.
ordf