i Sök

Uppgradering av OSK.org

Senaste inlägg 2009-01-08, 12:31 av Robert. 5 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2009-01-04, 16:58 948

Robert är inte online. Senast aktiv: 2010-06-08, 9:06Robert

Oceanseglardagarna OSK Member

Uppgradering av OSK.org

Hej, vi håller på att försöka uppgradera OSK.ORG till en nyare version av publiceringssystemet vi använder. Dessvärre har vi inget syggt sätt att göra våra tester på, utan osk.org sidan kommer att fungera lite vingligt under kvällen. dvs. ni kan se felmeddelanden osv lite nu och då.  Detta är dock på grund av att vi byter ut filer vilka under korta ögonblick (eller längre :) ) kan vara otillgängliga.

Beklagar detta, men hoppas att det gör så att vi inom styrelsen får ett ännu lättare situation att hålla saker igång.

Mvh,
    /Robert 

So Long, and Thanks for All the Fish
  •  2009-01-05, 9:48 951Svara till948

Sv: Uppgradering av OSK.org

Vi hade ej uppdaterat verkyget under lång tid, vilket leder till att det är ganska stora förädringar som var jag var tvungen att genomföra. Just nu är det lite saker som inte fungerar 100%, jag kommer dock att lösa dessa under veckan.

Det är lite skönhetsproblem, samt "hörnan" som ej visar sitt innehåll (informationen finns kvar, men dyker ej upp som förväntat). Evenemangen dyker ej heller upp som det är tänkt under "Evenemang", men finns kvar och det går att anmäla sig genom att klicka på evenemangen från förstasidan.

Återkommer med status inom kort.

Mvh,
    /Robert 

PS:  Ni som är medlemmar och kommer åt matrikeln, kan prova den nya matrikel sökfunktionen här. (http://osk.org/Matrikel/tabid/72/language/sv-SE/Default.aspx)

•  2009-01-05, 20:14 952Svara till951

Login funktionen är lite knepig just nu. Knepigheten är att man blir till hälften inloggad :).

Åtgärd: Efter det man loggat in som man brukar och man skickats tillbaka till förstasidan, så trycker man på loginknappen ytterliggare en gång. Nu är du inloggad till fullo och det är att köra på som vanligt.

Mvh,
    /Robert

Detta är nu åtgärdat, hej hopp! 

•  2009-01-06, 17:33 955Svara till952

host är inte online. Senast aktiv: 2012-01-10, 12:35host

OSK Member

positionsrapporter på förstasidan sorterar "upp och ned", senaste trådar från forumen på förstasidan uppdateras ej korrekt. felsöker fortfarande innehållskomponenten under "hörnan".  

Nytt formulär under "mina matrikeluppgifter". Detta uppdaterar nu vår databas korrekt. Nackdelen är att det är lite mycket funktioner på liten yta vilket gör det lite svåröverskådligt.  Detta är dock nedprioriterat då det just löser ett administrativt problem och ej orsakar kritiska fel.. 

matrikel listan med sök är ej harmoniserad utan är lite spretig.  har inte löst hur vi skall slå ihop adressuppgifter med båtuppgifter, men jobbar på detta. 

well, det var lite status. 

•  2009-01-07, 22:35 956Svara till955

Lundtose är inte online. Senast aktiv: 2012-02-05, 22:09Lundtose

OSK Member

Hej Robert och ni andra som jobbar med hemsidan.

Lite positiv feedback på ert arbete, Jätteroligt att kunna se hur många OSK are som bor i min kommun. Fler än jag vågade hoppas på.....  Det är i mina ögon lätt att arbeta med sökningen men jag ser gärna att man även kan sortera i fallande / stigande ordning på tex postnummer.  Jag ser fram emot funktionen att kunna söka på båt typ för att tex kunna diskutera smarta lösningar anpassade just för x typ av båt vilket jag gissar kommer att ge ett lyft i möjligheten att skapa nya forum.

Bra jobbat! 

Torbjörn 

Livet är toppen!
  •  2009-01-08, 12:31 957Svara till956

Tackar tackar, kul med lite positiv respons. Smile

Vi har gjort en stor uppgradering nu i veckan, vilket gett oss ett flera nya möjligheter att börja erbjuda bättre redskap för klubben. Dock så drar det med sig att gamla "smarta lösningar" slutar vara smarta och det blir till att lappa och laga de kopplingar som bryts i och med att den nya mjukvaran arbetar lite annorlunda. 

Funderar som bäst på hur vi skall göra med båt/positions administration i det nya. Det finns lite olika alternativ, men januari ut kommer att bli en stabiliseringsfas där vi fixar till det som slutade att fungera och ser till att det hänger ihop någorlunda ok.

Gissar på att båt och postioner kommer att vara löst i mars. Men vi måste få in båtdata som sökbara funktioner precis som vi nu har det för medlemsinfomrationen, det är en grundläggande funktion när vi tittar på hur vi skall göra.

Konstruktiv feedback är bra för oss från medlemmar, då det går fort med tekniken och hur vi kommunicerar här hemma och till sjöss. Önskan är att det skall ta minimalt med tid och passa in i arbete och seglar rutinerna med att hålla kontakten och informationen aktuell inom OSK närverket.

Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems