i Sök

Oceanseglaren online, vad tycker ni om storlek och format mm?

Senaste inlägg 2010-01-06, 14:02 av elinalida. 8 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2007-02-18, 10:56 123

Robert är inte online. Senast aktiv: 2010-06-08, 9:06Robert

Oceanseglardagarna OSK Member

Oceanseglaren online, vad tycker ni om storlek och format mm?

startar en tråd för att kunna fånga upp ev. synpunkter på Oceanseglare i PDF format.  Vad hälst ni har för tankar kring detta så kan ni ventilera dem här.

So Long, and Thanks for All the Fish
    Taggad med:
  •  2007-03-18, 1:09 156Svara till123

micke är inte online. Senast aktiv: 25 jan 2012, 17:53micke

Sv: Oceanseglaren online, vad tycker ni om storlek och format mm?

Robban 

Webbplatsen är fullkomligt lysande! Bra jobbat!!!

När det gäller Oceanseglaren Online så funkar det fint för alla som har ett lite bredare band, men om man delar upp tidningen i artiklar redan när det produceras så ska det nog bli lättare att söka på materialet också ...

Men just kommer man bara åt omslagen av tidningarna, så så mycket att kommentera finns egentligen inte, liksom ;-) Det finns ju en del filer levererade av äldre nummer! 

"Old sailors never die - they just get a little dinghy"
  •  2008-01-03, 21:07 312Svara till123

steves är inte online. Senast aktiv: 2010-09-13, 21:26steves

Inte något vidare. Flera länkar öppnas i fel frame. Medlemms bilderna är kass det står osk.org mitt på, de som laddar upp bilder vill att att de ska kunna beundras? Det är svår navigerat. Men utseendet, storleken och färgen är bra.

Stefan Vesterlund 

•  2008-01-03, 23:17 313Svara till312

Vattenstämpeln www.osk.org kan man ta bort/flytta eller ändra i sitt eget fotoalbum. "Mina Foton/Inställningar/Avancerade bildinställningar/Vattenstämpel" alternativt klicka på denna länk när man är inloggad http://osk.nyatider.se/controlpanel/photos/options/pictureoptions.aspx 

Annars var ju denna tråd om just "Oceanseglaren Online" som hämtas här. http://osk.org/Oceanseglaren/tabid/62/Default.aspx

vad gäller navigeringen så går den att göra bättre. Jag letar efter hjälpa att driva osk.org. Siten anväder sig a CommunityServer samt DotNetNuke så det borde finnas lite fler i föreningen som arbetat med dessa verktyg och som kanske har en möjlighet att hjälpa till Smile

•  2008-01-06, 13:53 317Svara till313

Lundtose är inte online. Senast aktiv: 2012-02-05, 22:09Lundtose

OSK Member

Det är jättetrevligt och inpererande att se bilder via hemsidan men det är synd att dom ligger så långt ner att man måste skrolla för att se dem. Risken finns ju att de som går in på sidan missar att se denna guldgruva av inspiration. Bildväxlingen bör nog vara snabbare och om möjligt gärna växla mellan alla album så att man slipper se om samma bild flera gånger på kort tid. Vilken bättre reklam kan OSK ha via hemsidan annat än att visa hur fantastiskt det är att segla? En bild säger mer en 1000 ord. Gissar att detta kan locka mer intresse kring klubben. Kanske kunde man lägga vattenstämpeln i mindre text samt om möjligt i nedre högra hörnet för att inte störa bilden. (Jag försökte att ändra detta och det är möjligt att ändra placering på texten men hur ändrar man textstorleken??? Tacksam för tips. Jag valde att ta bort texten tills jag hittat en lösning på detta)

Jag hoppas att fler vill dela med sig av sina bilder och vill uppmana alla medlemmar att lägga in bilder som kan insperera till lång/länge segling.

Vid de tillfällen man har en långsam internet access och vill gå in på OSK.org skulle det vara bra om man kunde stänga av bildvisningen

Paradise

Lundtose 

Livet är toppen!
  •  2008-03-06, 15:32 460Svara till123

Unicorn är inte online. Senast aktiv: 2012-02-05, 19:10Unicorn

OSK Member

Kommer inte Oceanseglaren nr 4-2007 som PDF snart? Vore kul att läsa den trots att vi inte fått post från Sverige på länge.

Håkan

•  2008-03-28, 7:21 474Svara till460

Hej! Nu har Hans lagt upp de senaste nummren av Oceanseglaren.Han har även lagt upp bättre versioner av några tidigare nummer.
  •  2008-06-19, 15:19 605Svara till123

Unicorn är inte online. Senast aktiv: 2012-02-05, 19:10Unicorn

OSK Member

Det är fortfarande stora problem att ladda ner Ocenseglaren online. Just nu ligger vi på Malta med bra Wifi men lyckas ändå inte få ner den. Den rullar på till ca: 80% eller 2 min men sedan stannar det. Har försökt många gånger med det är ingen skillnad. Laddar ned med ca 40-50 kb/s. Är det för långsamt?

Håkan
    Unicorn

•  2010-01-06, 14:02 1578Svara till123

elinalida är inte online. Senast aktiv: 2012-01-19, 18:03elinalida

Avseglare_2009 OSK Member

Hej!

Tack för en utmärkt tidning, när kommer man att kunna ladda ner nr 4 -2009?

/Mats 

Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems