i Sök

Grib-filer

Senaste inlägg 2010-03-08, 19:48 av annaeronn. 3 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2010-01-13, 14:26 1594

thomas@ftj.se är inte online. Senast aktiv: 2010-09-08, 12:42thomas@ftj.se

OSK Member

Grib-filer

Har försökt logga in på grib.us för att få gratis grib-filer. Efter inskrivningsproceduren skall man få ett e-mail med en aktiveringskod. Den kommer inte!
    Har någon tips?
    Thomas
    s/y SeaMe
  •  2010-01-15, 16:18 1597Svara till1594

Nada är inte online. Senast aktiv: 2010-08-29, 12:40Nada

OSK Member

Sv: Grib-filer

Hej,

Gjorde precis detta häromdagen och det fungerade (jag har gmail men det skall väl inte spela någon roll). Tror bara det tog några minuter innan jag fick svaret. Kolla i din skräp post om det fastnat där?

Annars kan jag rekomendera saildocs.com. Lite bökigt att skriva koden som skall in i e-mailet men annars mycket bra.

Mvh

Andreas/Nada

•  2010-02-10, 14:01 1625Svara till1597

nemoofsweden är inte online. Senast aktiv: 2010-08-27, 17:10nemoofsweden

OSK Member

US-gribsidan är lite bökig ibland tycker jag, vi har flera olika datorer ombord och det är ett aber att hålla koll på vilket UGRIBprogram man matat med vilken emailadress, ibland måste man dessutom av någon anledning återaktivera sin adress å då är det bra att hålla koll på vilken adress man uppgivit.

Vi på Nemo tycker nog att Ugrib har funkat mycket bra hitintills, har iofs inte seglat så långt men både ut på Nordsjön, genom engelska kanalen och över Biscaya har faktiskt grib-filerna stämt allra bäst, i alla fall vindmässigt.Vi testade också Movingweather.com ett tag och det är ju fina filer som säger lite mer än vind men man ser ju ganska snabbt att det är datorkörningar på allt det där också å tillförlitligheten är kanske inte mycket högre. Men snyggt är det ju. Å med olika mailkonton kan man glida ganska många veckor på deras "GRATISTESTAR"-variant :) 

Nemo of Sweden . com
  •  2010-03-08, 19:48 1682Svara till1594

annaeronn är inte online. Senast aktiv: 2010-09-08, 21:04annaeronn

Avseglare 2010 Oceanseglardagarna OSK Member

Jag har också erfarenhet av att e-brevet inte kom fram. Provade till en annan adress (jobbmailen) och då fungerade det. Resten gick som smort.

/Anna Eronn

Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems