i Sök

Kvarvarande inloggning = fler foruminlägg

Senaste inlägg 2009-04-07, 20:07 av Robert. 2 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2009-03-13, 23:16 1094

nemoofsweden är inte online. Senast aktiv: 2011-10-09, 6:18nemoofsweden

OSK Member

Kvarvarande inloggning = fler foruminlägg

Ser att många av forumtrådarna är gamla, en del går tillbaka till 2006... Vad är anledningen till detta med det antalet medlemmar som ändå sökt sig hit. Är det många som bara LÄSER utan att kommentera är det ju olyckligt så att endast ett fåtal eldsjälar för forumet framåt med nya upptäckter, gamla kunskaper faller i glömska och vi "nybörjare" får uppfinna hjulet igen.

Detta får alltså blir ett upprop för att blåsa lite LIV i forumet, folk som står i begrepp att långsegla (längesegla kallar jag det själv) har jag fått för mig är NYFIKNA människor med stor upptäckarglädje. Därför borde rimligen forumet blomstra av förslag, kommentarer, "dumma frågor" och bra idéer. Eller?

Nemo of Sweden . com
  •  2009-03-13, 23:18 1095Svara till1094

nemoofsweden är inte online. Senast aktiv: 2011-10-09, 6:18nemoofsweden

OSK Member

Sv: Kvarvarande inloggning = fler foruminlägg

Sen var det ju det där med kvarvarande inloggning. Går det att lösa så man ALLTID är inloggad på forumet så brukar "tröskeln" vara lägre för att titta in och slänga iväg en rad :) Forumet som sådant är för övrigt ett av de snyggare och bättre jag frekventerat. BRA!

Nemo of Sweden . com
  •  2009-04-07, 20:07 1127Svara till1095

Robert är inte online. Senast aktiv: 2010-06-08, 9:06Robert

Oceanseglardagarna OSK Member

Sv: Kvarvarande inloggning = fler foruminlägg

Här går det undan med svaren i forumet Smile

Under hela 2008 låg allt webbarbete nere i föreningen och det är först i år som vi har återstartat med att skaka fram ett helt nytt team (Webbgruppen) runt hur vi skall hantera detta i vår förening.  Det sker en rad förbättringar och åtgärder som skulle gjorts för länge sedan nu under våren och när webbgruppen blir varmare i kläderna så hoppas jag att vi kan sprida ut arbetet ytterliggare och vi kan få ett självgående underhåll av våra webbtjänster. Just idag så har vi t.ex. gått live med vår nya båtdata modul. Detta är en del i att kunna söka på andra med samma båt eller utrustning för att utbyta erfarenheter. (så fyll i båt data nu Smile)

Positionsrapporter står på tur och där efter en bättre sökfunktion i vår matrikel.

I samband med detta så kan vi kapa förtöjningarna till ett gammalt bakomliggande system som hindrar oss från att fixa till "Autoinloggning".

Eftersom vi nu fått båtdata på plats (i rätt system) så har vi kunna göra en bättre matrikellista som även den är live idag (hittas under matrikeln), samt en lista på våra avseglargrupper som ni hittar under hörnan.

Blir även glad av att höra att forumet uppskattas, vet ej varför så få pruttar på med forum aktiviteten, men kanske är man lite fundersam om man måste vara expert och nybörjar frågor ej platsar i forumet, vilket det naturligtvis gör då OSK till viss del ÄR För nybörjare och vi jobbar på att ni skall komma iväg!!!! Smile

So Long, and Thanks for All the Fish
Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems