i Sök

Ökat intresse för långsegling?

Senaste inlägg 2009-03-20, 0:58 av Brilliant. 2 svar.
Sortera poster: Föregående Nästa
  •  2007-11-19, 15:23 276

Lundtose är inte online. Senast aktiv: 2012-02-05, 22:09Lundtose

OSK Member

Ökat intresse för långsegling?

Tidningen På Kryss till Rors som jag fick på mässan hade artiklar kring långsegling och jag såg att även tidningen Praktiskt Båtägande i nästa nummer planerar att ha en artikel om långsegling (står på sista sidan). Dessvärre fanns det inte någon hänvisning så att jag kunde se om artikeln i Praktiskt Båtägande handlar om en OSK medlem som givetvis och med automatik även nämner OSK i positiva ordalag. I På Kryss till Rors artikeln kunde jag inte se någon länk eller hänvisning till OSK och det skulle vara bra om någon inom OSK kontaktar tidningarna med målsättningen att få in en länkadress till vår hemsida eller att vi kan få in en fakta ruta om OSK så att intresserade läsare kan läsa mer och få en bra hänvisning och kontaktkanal till OSK.

Vet inte om någon redan arbetar på det men visst skulle det vara roligt att få in en fakta ruta kring OSK och långsegling i all press och media i samband med att dom skriver artiklar kring långsegling. Här har vi en chans att profilera klubben på ett bra och seriöst sätt.

Torbjörn 

Livet är toppen!
  •  2007-11-20, 17:51 278Svara till276

Talisman är inte online. Senast aktiv: on, 18 jan 2012, 15:15Talisman

Avseglare 2010 Oceanseglardagarna OSK Member

Sv: Ökat intresse för långsegling?

Torbjörn

Långseglingsintresset ökar, det är ingen tvivel om detta, fler och fler båtar ger sig iväg. Dina idéer är bra, vår närvaro på höstmässan i år var ett försök i att komma ut med information om att vi finns till. Mer behövs och vi skall försöka få iordning ett material vi kan bearbeta olika tidningar eller media med. Så låt oss hjälpas åt med att tala om hur bra vi är.

Christer Lefvedahl

•  2009-03-20, 0:58 1099Svara till278

Brilliant är inte online. Senast aktiv: 2011-10-02, 11:28Brilliant

OSK Member

Sv: Ökat intresse för långsegling?

Hej Christer kanske min ide att annonsera i KSSS årsbok som jag föreslog

på båtmässan 2007 men då dög det inte, av skäl som jag inte vill ta upp här,

du kan det  allt för väl, KSSS har ca 6000 medlemmar och säkert många som

tänker långsegla.

Bengt    Brilliant

Visa som RSS-kanal i XML-format
Körs på Community Server (Personal Edition), av Telligent Systems